Friday, April 15, 2011

Aku Masa Dulu?! (edited)

Biar post ni dalam bahasa Sabah+Melayu = Bahasa 1 Malaysia.

Aku campur sedikit Inggeris lah boleh kan?

Xmau pula orang cakap aku xda inglish edukesyen..

Ok,
Jap,
Nak tukar tajuk jap.
Ingat g dalam post aku yang lepas tu?

Ya...
Tadi pagi...secara x sengaja...
Aku tertekan.......
X sedar pun.
Dah jadi habit kan...

Aku termasuk facebook.....
Darn~~!!!!!

Aku tengok kejap jak.
Dalam 1-2 saat,
Pastu aku tutup.

X tengok notifikesyen pun.
Hahaha.
Hebat kan?

(Cehh padahal memang xda notifikesyen pun....)

Ok, kembali ke topik aku.

AMARAN: ENTRI KALI INI SANGAT PANJANG DAN PENUH DENGAN AKU MEMBEBEL DI SIANG HARI NI. SILA JANGAN BACA KALAU TIDAK SANGGUP. SEKIAN TERIMA KASIH!

Zaman aku dulu.
Zaman remaja...
(Habis aku sekarang bukan still remaja ka? ---->denying the fact I'm turning 20 soon.....sigh~)

Zaman remaja aku sangat best.

Boleh dikatakan aku popular lah di sekolah dulu.
Banyak peminat,
Mana-mana aku pergi mesti semua orang tengok aku,
Semua akan terpegun tengok aku,
Macam tak percaya ni aku depan mata diorang,
Siap ada yang gosok-gosok mata lagi!
Hah!
Pastu diorang prepare batu.
And then amik cangkul dari stor sekolah,
Patahkan kerusi kayu di kelas lama,
Pastu minta mancis dari peminat-peminat aku yang merokok,
Bakar kayu tu buat torch,
pastu.....
Semua berlari ke arah aku.........
Nak minta autograph lah tu..
Ceh pantang nampak orang unik macam aku,
manusia sekarang.... =p


Aku rasa aku popular mungkin pasal aku tinggi lampai macam model kot (tinggi 167cm jak pun!),
ye lah,
zaman-zaman remaja aku semua pompuan aku jumpa kecik-kecik jak.
Besfren aku dari sekolah menengah pun c Les (ya aku panggil dia Les) tinggi setakat 148cm jak.

Macam aku telah ditakdirkan ada kawan yang kecik-kecik dan comel ni..

(Eca pun mula perasan dan suka hati baca statement aku tu....)

Pastu mungkin sebab kening aku macam Demi Moore gitu.

Tebal-tebal dan memikat.


Miahahahahahahahahahahaha (ketawa terbahak-bahak terbatuk-batuk terkentut-kentut)

Zaman remaja aku pun masa aku paling kurus lah....
Aku rasa...
Sebab berat aku paling ringan masa tu...
57kg.
Ya ni sahaja berat aku paling ringan pernah aku dapat. Jangan harap aku akan jadi lagi ringan dari ni lagi!
Tapi ni tym form3-4 jak.
Pastu aku tambah suka makan. HAHAHA~

Zaman remaja aku juga,
zaman aku paling GEDIK.
Yes,
U heard me.
G.E.D.I.K.

Jom eja sama2!
G untuk Gunung!
E untuk Epal!
D untuk Dinding!
I untuk Ikan!
K untuk...uhm...Koruk?


Now what does that spell?

GEDIK!

Pandai anak-anak semua...

Ya aku mengaku aku gedik dulu.
Gedik in terms of amik gambar lah..
Haha~

Ni pun pasal pengaruh kawan.
Alah korang suma mesti tau kan apa maksud aku di sni?

Yang amik gambar angle mesti dari atas tu.
Pastu buat-buat muka ala-ala kiut gitu.
Kembungkan pipi pa suma tu.
Buat peace sign g.
Kalau x dapat buat pipi kembung yang kiut,
Muncungkan mulut pula macam itik,
kalau x pun macam ikan.
Kiut konon!

Zaman-zaman dulu xda fesbuk.
Aku dulu guna maispes and frenster.
HAHA~

Aku dulu amik pose kiut-kiut (kiut lah sangat!) gitu siap ada sifu lagi tolong ajarkan!
Queen of poses,
Itu lah nama gelaran aku bagi dia.


Aku mula2 suka amik gambar candid orang, pastu amik gambar pemandangan.
Tiba2 aku mula menjinakkan diri dengan maispes dan frenster ni.

So,
Since I was young and curious,
Aku belajar lah amik gambar2 gedik dari dia.
Lama2 aku jadi pro.
Aku letak dalam maispes dan frenster gambar2 aku.
Banyak orang add. (Mostly lelaki lah. Motipp pompuan add pompuan bila gmbar macam tu?)

Ok, aku tipu.
X juga banyak lah orang add...
Sebab aku jarang online,
kalau ada orang add pun aku xdapat accept.

Tapi gambar aku memang feymes lah. (Perasan nak mampos!)

Lama-lama,
aku berhenti amik gambar gedik.
Aku insaf....

Insaf...

Insaf...

(memegang tasbih, mood kembali ke jalan sebenar)

Lagipun aku rasa lah kan,
xyah lah mau letak gambar melebih-lebih tu.
Kalau cantik pun xyah lah share2 ngan orang.
Biar orang yang jumpa ko tu jak yang perasan.
Lagi best kalau ko x heboh ngan 1 dunia ko tu cantik o kiut pa suma.
Orang tau, tapi kadang2 orang xnak amik tau.
Lagipun,
we'll never know who's watching our pictures......
Kot-kot orang miang.........

=='''

Eh napa lak tukar jadi topik gedik ni?
Hahahaaha~~

Kay,
for old time sake,
biar aku letak gambar aku SS sini!

Mau?

MAU?

Mau lah~~~

Nah kan memang mau....

Ok2...

Enjoy~

Gedik tak gedik tak? Amik gambar pura-pura inesen gitu.. hahah

Yea I sure know how to pose. Hoho~~


=p



1 comment:

Anonymous said...

yang penting ...
ko
Gete !
spell it !
G for gunung ..
E for Epal ..
T for telur ...
E for East !

G.E.T.E !